Forum » BroadPark Games » Serverutleie
Tråd: port rusk.
Bruker Innlegg
magnestein
01/03/2010 - 19:32
Level 7

Forumposter: 2
Hei!

Har en ventrilo server som jeg har hatt lenge nå og den har funket helt optimalt, driver spiller online og nå å da kommer nye spillere inn som vi inviterer på ventrilo og det har aldri vært noen problemer. forøvrig her om dagen fikk vi to stykker som har bredbånd fra GET som ikke kom seg på i det hele tatt, etter mye feilsøking og leting kom vi fram til at dette måtte være at GET hadde stengt denne spesifikke porten og etter en telefonsamtale i dag ble det bekreftet at dette var tilfelle. Denne porten er stengt og vi kommer ikke til å åpne den fikk disse to beskjed om. Ettersom det er vanskelig for disse to å skifte leverandører lurer jeg da på om det er noe work around på dette eller mulighet til å skifte port til noe GET også godtar?
Tilbake til toppen
Sipi
01/03/2010 - 20:05
   BPG Admin
Level 15

Forumposter: 930
Hei,

vi kan alltids få endret port, men vi må nesten vite hvilken port de kan koble seg opp mot. Det virker ganske rart at de ikke skal kunne koble seg opp mot port-rekkevidden vi bruker. Vi må også vite hvilken port du har nå.

Sipi.
Tilbake til toppen
RakaPung
02/03/2010 - 10:31
Level 12

Forumposter: 112
De har sikkert stengt av den aktuelle porten grunnet snusk fra brukerene vett. ;)

Tilbake til toppen
magnestein
02/03/2010 - 23:26
Level 7

Forumposter: 2
det kan nok godt hende det Rakapung ^^
GET er merklig i den forstand, jeg har aldrig hørt om at net leverandører stenger porter sånn som det der, vanligvis er det en router som man kan fikse porta selv på. Vi har testet litt at og fram og finner ut at port 5357 virker som den er åpen for dem. er det mulig å skifte port til den å teste?

84.49.16.99 er ip vår og nåværende port er 6129
Tilbake til toppen
Sipi
03/03/2010 - 00:12
   BPG Admin
Level 15

Forumposter: 930
Hei,

5357 er dessverre opptatt. her kan du sjekke hvilke porter som er opptatt (84.49.16.99 som IP-adresse).

Sipi
Tilbake til toppen
RakaPung
03/03/2010 - 15:39
Level 12

Forumposter: 112
Kan være GET har sperra port 6129 (tcp&udp) fordi uvedkommede kan bruke den porten til å få remote kontroll (dameware scan).
Dere får teste og finne flere åpne porter.

Tilbake til toppen
Habbana
05/03/2010 - 12:50
Level 6

Forumposter: 1
Jeg er en av dem det gjelder og jeg har nå vært i kontakt med GET, De sa til meg at vi kan bruke port 4052 eller 10000 dem har jeg skjekka via -link- og kan ikke se at det er noen ventrilo server på de portene.

Mvh Habbana

Ps fikk nettop vite at alle portene til get på range 6000 er stengt pga sikkerhets årsaker. resten av portene skulle være åpne for meg.

Habbana

Tilbake til toppen

Hopp:     Tilbake til toppen